En aquesta secció teniu una descripció de les diverses proves individuals i grupals que van dur a terme els vostres alumnes. Podeu consultar la puntuació de la vostra aula en cadascuna d'elles en comparació amb la resta de participants.
ADVERTÈNCIA
Cal tenir present en tot moment que aquestes puntuacions:
- no són un rànking d'escoles
- no són un diagnòstic; només tenen sentit si es miren grans grups (> aula, escola)
- no són eines o orientacions pedagògiques
- són confidencials
1. RAVEN: INTEL·LIGÈNCIARaven (Matrius Progressives) és una prova que s'utilitza per a mesurar la intel·ligència general tant de nens com d'adults. Es tracta d'una prova de raonament inductiu en què s'utilitzen estímuls no-verbals (matrius). En cada matriu es presenten una sèrie de figures on sempre hi manca una peça. L'alumne...
|
2. RAN: DENOMINACIÓ ASSOCIATIVA RÀPIDARAN és l'acrònim de Rapid Associative Naming (Denominació associativa ràpida). És una prova que consisteix a nombrar tan ràpid com sigui possible un seguit d'ítems coneguts; en el nostre cas, es tractava de 5 lletres de l'abecedari. L'administrador demanava a l'alumne que...
|
3. DÍGITS: MEMÒRIA DE TREBALLDígits és una prova que forma part de la bateria de tests WISC-IV (acrònim anglès d'Escala Wechsler d'Intel·ligència per a Nens, 4ª edició), dissenyada per avaluar la capacitat cognoscitiva de nens de 6 a 16 anys. Aquesta prova en concret avalua la capacitat de la...
|
4. WORD SPAN: MEMÒRIA A CURT TERMINIWord Span és una prova que mesura la capacitat de la Memòria verbal a Curt Termini. L'administrador deia en veu alta una sèrie de paraules molt senzilles (p.ex., casa - flor) i l'alumne havia de repetir-les en el mateix ordre en què s'havien...
|
5. MÓN IGUAL-CONTRARI: INHIBICIÓ
Món igual, Món contrari és una prova pensada per a mesurar la capacitat d'inhibició cognitiva. Consta de dues làmines on hi ha un circuit de 40 caselles, en cadascuna de les quals hi ha apareix un 1 o un 2 de forma aleatòria. La distribució dels números pel circuit varia en cada làmina...
|